Elke groep van Stichting Perspectief, wordt begeleid door twee vrijwilligers.

Alle vrijwilligers binnen Stichting Perspectief hebben ervaring en/of affiniteit met onze doelgroep. Nieuwe vrijwilligers worden gecoacht door de coördinator, Robbie van Schie. Hij is tevens autismedeskundige.

Het belangrijkste doel van onze vrijwilligers is:
Samen met de deelnemers een leuke dag beleven!

De belangrijkste taken van de vrijwilligers zijn:

• Het stimuleren van de contacten tussen de deelnemers.
  • Het oplossen van eventuele onverwachte problemen.  Over het algemeen is er geen sprake van intensieve begeleiding.

De tijdsinvestering van de vrijwilligers is als volgt:

• Eén zaterdag per maand wordt een activiteit ondernomen. Meestal vindt deze plaats tussen 13:00u en 19:00u, afhankelijk van het programma.
  • Uiterlijk één week voor aanvang van de activiteit moet de uitnodiging verstuurd worden naar de deelnemers van jouw groep.
  • Dat betekent dat daarvóór de activiteit georganiseerd moet worden. Dit kost gemiddeld één dagdeel, ook weer afhankelijk van het programma. Eventueel is het ook mogelijk om bij de organisatie van de activiteit de hulp te vragen van de deelnemers.
  • In juni wordt een weekendje weg gepland, van vrijdagavond tot en met zondagmiddag. Het is fijn als alle vrijwilligers daarbij kunnen zijn.

Jaarlijks worden er scholingsbijeenkomsten gepland. Aan de vrijwilligers het verzoek daar zoveel mogelijk bij aanwezig te zijn. Op deze scholingsbijeenkomsten komen thema’s aan bod als vrije tijd, omgaan met anderen, vriendschappen, in combinatie met autisme.

Heb je affiniteit met onze doelgroep en wil je je ervoor in zetten om onze deelnemers, eens per maand, een leuke dag te laten beleven?
Meld je dan aan als vrijwilliger!

Dit kan snel en eenvoudig door een mailtje te sturen naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.