Rondvaart in de Biesbosch

Zaterdag 3 mei er was weer een gezellig uitstapje van groep 2. We moesten verzamelen om half 2 bij station Tilburg Universiteit, voor een te gekke rondvaart door natuurgebied de Biesbosch.

Het weer zag er slecht uit, maar we hoopten op een goede dag met veel zon en lekker warm. We stapten allemaal in 2 auto’s en het paste ook nog, dus iedereen kon lekker mee J. En er was ook een nieuwe deelnemer bij, die paste goed bij de groep, vonden wij.

We zaten in de auto en het was reuze gezellig. Eenmaal aangekomen bij de Biesbosch, begon de zon goed te schijnen. We zagen een friettent en een paar van ons dachten: “een frietje gaat er zeker in.” Dus zijn een aantal van ons een frietje gaan eten. Daarna moesten we kaartjes kopen voor de rondvaart.

Eenmaal aan boord konden we gaan zitten. Er waren 2 tafels gereserveerd, maar we vonden het gezelliger om we met z’n allen aan een tafel te zitten. De rondvaart begon en we hebben heel veel mooie dingen gezien. Een paar van ons besloten om binnen lekker spelletjes te spelen en een paar van ons stonden lekker buiten van het uitzicht te genieten. We zijn langs hele mooie oevers gevaren en ook langs hele aardige vogels, die bleven zitten. Het jammere aan de rondvaart was dat een paar van ons wat zeeziek werden, maar dat nam niet weg dat het mooi was.

De rondvaart duurde 2 uur maar de tijd ging snel voorbij, het mocht best nog langer duren. Eenmaal aan de wal mochten we van boord gaan. We liepen terug en het was nog steeds goed weer. We liepen richting de auto’s en een paar van ons dachten: “hé, de friettent. Laten we even een frietje pakken.”

Daarna gingen we naar de auto’s, zeiden we gedag tegen elkaar en reden we richting station Tilburg Universiteit. Eenmaal daar splitsten onze wegen en gingen we allemaal lekker naar huis. Met onze gedachten bij wat een mooie, gezellige dag het was geweest.

Geschreven door Jeffrey, deelnemer groep 2

Logo Nederlandse Vereniging voor Autisme Logo Rabobank